szombat, november 12

"Nem vagyok különc, csak independens"

Nemrégiben Mus megjegyezte egy történettel kapcsolatban, hogy jellemző rám, hogy pont mást csinálok, mint a többiek, mintha direkt 'csakazértis' az ellenkezőjét látnám jónak, mint mások... szerinte mindig is szerettem kitűnni a tömegből.
Akkor kissé megbántott ezzel, mert csak féligazság. Igen, néha szeretek kitűnni a tömegből. Ki ne szeretné, ha elismernék, kiemelnék, valamivel a többiek fölé emelkedhetne? Két bátyám van, természetes versenyszellemben nevelkedtem (ki ér az ebédasztalhoz először? ki ihat a kólából először? ki büfög a leghangosabban? ... mindig vesztettem ...) de szerintem a világ egyik legnormálisabb dolga, hogy jobb szeretnék lenni, mint mások.
Aztán itt van ez: JOBB, mint mások... Megfoghatatlan. Őszintén hiszek benne, hogy senki sem lehet jobb, mint a többiek - mert ez relatív. Ami jó nekem, az lehet, hogy neked a legrosszabb rémálmod, ezért nem érdemes erőt fektetni abba, hogy jobbnak érezd magad másoknál. Magadnak jó vagy? Akkor jó, és kész. 
Szóval, szeretek kitűnni néha, ha arra rászolgálok. Ha egy céges rendezvényen hivatalosan megemlítik a nevem, megtapsol 200 ember, akkor igenis büszke vagyok magamra, és ezzel semmi baj sincs. 
Ugyanakkor mindennél jobban szeretném, ha a tömeg elfogadna. Sose tennék semmit másképp csak azért, hogy ne olyan legyek, mint a többiek, mert nagyon fáj, ha megszólnak azért, mert nem úgy látom a világot, mint a többség. Ettől függetlenül a saját világrendem fontosabb, mint hogy szeressenek. Musnak azt tudtam mondani, hogy őszintén örülök, hogy bizonyos szempontból más vagyok, mint mások - mert az emberek jó részében zavar valami. Ami például nagyon tud zavarni az az elfogadás hiánya. Sose tudnék valakit azért utálni, mert például meleg. Vagy mert szőke. Vagy mert fiatal. Vagy mert szép... és hány ilyen embert ismerek? Így hát örülhetek, hogy nem vagyok olyan, mint ők. Borzasztó érzés lenne kivetkőzni magamból, csak azért, hogy elfogadjanak olyannak, aki nem vagyok.
Persze mindenki ismeri, és elcsépelt, de most tökéletesen passzol: Nevettek, mert más vagyok mint ti... és én nevetek, mert ti ugyanolyanok vagytok.
(A címbéli idézet egy 10 évvel ezelőtti underground hiphop számból van: Deego - Csak egy levél)

1 megjegyzés:

Imola írta...

Falvédőre vagy díszpárnára vele, mert sokkal nagyobb igazság, mint az összes Oravecz-Coelho idézet együttvéve! :) "Borzasztó érzés lenne kivetkőzni magamból, csak azért, hogy elfogadjanak olyannak, aki nem vagyok."