kedd, január 22

Füstmentes 2 hét

14 napja, 5 órája és 19 perce nem dohányzom. (és mire befejeztem a posztot addigra 14 napja, 6 órája és 16 perce!)
De ki számolja :)
Viccet félretéve, a Dohányzásról leszokás c. androidos applikáció számolja.
Érdekes, de nyilván a társadalmi konvekció eredménye, hogy ha bárki meghallja, hogy abbahagytam a dohányzást, titkon (vagy nyíltan hangot adva neki) arra gondol, hogy babát szeretnék/szeretnénk.
Ennek van egy minimális alapja (a konvekción kívül), de szerencsére ezt csak a legszűkebb baráti köröm tudja: évek óta a cigivel kapcsolatban hangoztattam, hogy egyszerűen szeretek dohányozni, és majd akkor szokom le a cigiről, hogyha elkezdek babavállalásban gondolkozni - a terhesség előtt fél, 1 évvel már le szeretném tenni a cigit.
Magamban jókat mosolygok a gyerekvállalásra tett utalásokon, ugyanis ehhez képest elég váratlan a valódi indok.
Az elég egyértelmű, hogy mivel a Házinyúl nem dohányzik, így ez is nagy lökést tud adni a leszokásban. Próbáltam is, de nem vettem elég komolyan, hullámzóan dohányoztam hol kevesebbet, hol megint többet. Korábban nem próbáltam leszokni sose, én tényleg szerettem ezt, bár az elmúlt években már többször gondoltam rá, hogy az lett volna a legjobb, ha sose gyújtottam volna rá, vagy hogy milyen jó lesz majd egyszer nem dohányosként :)
A babás reakciók pedig azért érdekesek igazán a szememben, mert elég távoli az indíttatásom a konvekcióhoz képest, ugyanis én pont hogy nem azért szokom le a dohányzásról, mert babát szeretnénk, hanem amiatt, mert még nem szeretnénk :)

Valószínűleg én vagyok az univerzum egyetlen nője, aki komolyan veszi azt, hogy a dohányzás melletti fogamzásgátló szedés (vagy igazából a fogamzásgátló tabletta szedése melletti dohányzás :D) többszörösen növeli a szív- és érrendszeri betegségek kockázatát. (ÉRTSD, MEGHALSZ HAMAR! :( ...)
Valószínű abból a szempontból is a ritka kivételek közé tartozom, akik mindent elolvastak, megkérdeztek, konzultáltak az optimális fogamzásgátló módszer kiválasztásához. Minden esetre, mivel apunak 2 infarktusa volt, nem árt az ilyet komolyan venni. Szóval aki még sosem olvasta el legalább az általa szedett tabletta leírását, az most fogja magát, és olvassa el.
Kíváncsi vagyok, hányan tudják, hogy pl. milyen más gyógyszerek, vagy akár növények semlegesítik a fogamzásgátló tabletta hatását...

Minden esetre, ez a poszt most a dohányzásról szól, aztán ha a bejegyzés alatti gombok anonim nyomkodásával jelzitek (mondjuk a sörrel? :D), akkor szívesen írok majd a Lindynette 20 tablettával kapcsolatos tapasztalataimról is, böngészve nem volt túl nagy választék, hátha segít majd valakinek.

Illetve, a nemdohányzásról szól! :D Még magam se hiszem el, hogy már 2 hete nem gyújtottam rá. Mintha tegnap lett volna o_O
A tünetek között vannak általános, szinte mindig meglévők, és vannak időszakosak is.
Az első 2 nap bármelyik pillanatban el tudtam volna szívni egy egész doboz cigit.
Az első 4-5 napig átlagosan óránként néztem rá az applikációra, ami számolta az eltelt időt, és néha csalódott voltam, hogy még mindig csak 2 nap 3 óra 50 perc, pedig 40 perccel ezelőtt is csak a 2. nap 4. órájában voltam... miért nem lehet látványosabb az idő múlása?
Egyébként is passzív agresszív alkat vagyok, hát most hullámokban, de méginkább. Bárkit megfojtanék egy kanál vízben ha épp rosszkor szól hozzám. Állítólag ez 3-4 hétig fog tartani :D
Zabálok. folyamatosan. bármit. sokat. édeset is, amit meg sohasem volt szokásom - ez némileg betudható a fogamzásgátló tablettának is talán.
Az első 1 hét után már csak 3-4 óránként néztem meg az applikációt, hogy milyen ügyes vagyok :D
10 nap után már csak napi 2-3 alkalommal néztem meg, hogy aktuális pontos időpontot tudjak mondani egy barátomnak a nemdohányzásom idejéről :D

Oh, a pozitívumokat kihagytam. kb 3 nap után elkezdtem több, intenzívebb illatokat érezni. ennek hátránya is van, mert a lépcsőházamról fél év után most kellett megtudnom, hogy büdös. Elvileg ezzel egyidejűleg javul az ízlelés is, de azt még nem tapasztaltam. Hiába, majdnem 15 évet dohányoztam. kb 7 nap után már a tüdőkapacitásom is javul (és azóta is fokozatosan) - volt olyan rutin (mozgólépcsőn felsétálás, busz elérés) amikor tudtam, hogy ha felszállok a buszra akkor lihegek és lassan áll helyre a légzésem meg a pulzusom - de egy hét elteltével már ebben is hatalmas fejlődést érzek :)
És sokkal jobban kívánom a szexet, valahol olvastam, hogy ez is a pozitív mellékhatása lehet :)

Ha támogatást szeretnél a dohányzáshoz való leszokáshoz: www.leteszemacigit.hu

Nincsenek megjegyzések: