vasárnap, május 8

este csillag voltál, nappal meg fecske

a tegnap meglehetősen káosz volt. sőt.
reggel szerencsére nem hívtak be dolgozni, viszont szembesültem a ténnyel, hogy a régenvárt csík+kiscsillag nem vasárnap, hanem szombaton van. ugyanazon a szombaton, amit Szandiékkal beszéltünk meg, hogy átmegyünk hozzájuk. így a fél napom rágódással telt, hogy mi legyen. Mert Szandiékhoz is akartam menni, meg koncertre is. Cézével még sosem voltunk együtt koncerten, pedig azóta tervezzük, mióta összejöttünk. legutoljára 1 évvel ezelőtt néztünk ki egy koncertet (pontugyanezt...) de előtte éjjel kórházba került, és azóta valahogy a lehetőség sem merült fel bennünk. Így a koncert is fontos volt a lelkemnek, Szandiék meg persze, hogy azok voltak.

végül úgy esett, hogy nagyon nagyon rosszul lettem délután, hánytam is... aztán összeszedtem magam, mert hamár a koncert miatt meg kellett bántanom Szandiékat akiket a legjobban szeretek, akkor már elmegyek juszt is. így bringára pattantam, a Szentléleken találkoztunk Cézével, pont kezdődött a Csík.
csak pár számot hallottam, aztán még bőven a Kiscsillag előtt hazajöttem, mert remegtem a láztól, és nem akartam kockáztatni, hogy rosszabbul legyek (addig meg hősiesen kibírtam :P)

Szóval, hazajöttem elég korán, de legalább meghallgattuk azt a számot, ami nekem nagyon nagyon sokat jelent, ha Cézére gondolok. valahogy így kezdődtünk mi el. Évekkel ezelőtt, tavasszal, a Velencei táborban, Józsi gitározott, mindenki ivott és énekelt. énekeltük, ezt:


ma pedig a RaM colosseumba mentünk ( www.ramcolosseum.hu ) a GYIÖK jóvoltából -mert ugye elég nagy kerületi befolyásoltságunk lévén kaptunk 10 tiszteletjegyet- az Experidance Nagyidai cigányok c. előadására. ( http://www.experidance.hu/tanc/repertoar/repertoar/nagyidai_ciganyok_34.php ) 
a RaM nemrég nyílt, itt tőlünk pár lépésnyire és nagyon nagyon nagyon szép lett, pedig nem gondoltam, hogy tudják überelni a JAMKot. (József Attila Művelődési Központ) 
maga az előadás szerintem 10/5 pontos. a cigányok mind úgy néztek ki, mint a kalózok, a vajda pedig maga Dzsek Szperó. ( http://www.experidance.hu/tanc/galeria/foto_galeria/nagyidai_ciganyok_18.php ) 
a tánc természetesen zseniális volt és vérprofi, de erre számíthattunk.
a darab nem tetszett. nem volt benne semmi lényeges. a történet röviden:
a cigányok részegedtek. a várvédők elmenekültek és otthagyták a várat a cigányoknak. a cigányok részegedtek. találtak a várban ékszereket, hipphopp mindenki piros és arany flitteres rucikba öltözött (a kalózok a pasik is) majd a lányok hastáncot lejtettek török zenére. (MIÉÉÉRT?! O_____O) aztán jött egyetlen egy darab támadó, akinek a vajda levágta a fejét, majd az kicsit motoszkált még, így a vajda visszarakta a fejét. (?!?!?!?!) aztán kidobták a várból a támadót. majd megint jött több támadó, kidobtak minden cigányt a várból, azok szomorúak voltak, a vajdát elvonszolták, majd a szomorúság közepette megint megjelent, a cigányok örültek, taps. 
azt hittük, vége, oké, még 10 percig tapsoltatják magukat, táncolnak, oké. de elkezdték interaktiválni a nézőket, kurjongatni kellett utánuk, amit ők kurjantottak. (?!?!?! MIÉRT ?!?!?!) majd 10 perc tapsoltatás, és vége. 

táncnak szép volt, jó volt, ügyesek voltak (még a lány is, aki elesett... egy olyan tereptárgyban, ami TELJESEN felesleges volt... -a várkapuba vízszintesen beraktak egy lécet, efölött ugráltak ki a cigányok mikor kikergették őket. MINEK???-) 
de maga, mint előadás, nem volt nagy szám. élményszínháznak pedig max az interaktivitás miatt nevezném.

Nincsenek megjegyzések: