szombat, október 15

stresszoldó-önmegújító-felrázó praktikák

az Urban Eve Viája írt egy posztot arról, hogy ha ő morcos/nyomott/lusta/ideges, mindig hajatmos, mert az segít, felélénkíti.
a kommentek alapján a csajok ezekre esküsznek:
süti sütés
futás
séta
éneklés, táncolás, zene üvöltetése
rendrakás, mosogatás, suvickolás
kávé, tea
könyv, újság, vagy bármi (akár tusfürdő cimke) olvasása
körömlakkozás
kreatívkodás

elgondolkodtam, engem mi derít jobb kedvre, és arra jutottam, hogy bármi. bármi, ami változást hoz, vagy csak egyszerűen érzem, hogy létezem. a hajmosás és a körömlakkozás is tipikusan erről szól, hogy utána sokkal jobbnak látod magad, kicsit olyan mint mikor veszel egy új rucit, megújulsz, feltöltődsz. a sütésben, főzésben sem az a jó, hogy utána megeszed, hanem hogy van sikerélmény, hogy igen, csináltál valamit.
és szerintem mindennek ez a kulcsa: kell a sikerélmény. kell az, hogy bólints egyet, hogy szép fényes a hajad ma, vagy nincs lepattogva a körömlakkod, (...) szóval a lényeg, csinálj valamit, változzon valami, vagy hozz létre valamit, még ha ez csak annyi, hogy az egyszerű többéves sálad végét bevágdosod, és rojtokat csomózol rá.

én igazából ezért imádok főzni. maga az élmény ami feldob, hogy kész, jó lett, és rövid időn belül van belőle sikerélményem. köztudottan utálok futni, de ha évente 1x valami miatt mégis futok pár percet, akkor boldog vagyok, hogy megcsináltam.

szóval, bármivel lehet szerintem egy kis jókedvet, önbizalmat csempészni a mindennapokba.

ma idegesen keltem, feszült vagyok (mostanában egyébként is, ráadásul jövőhéten suli, és a fizetésem is elvertem 1 hét alatt...) de főztem ebédet, amit nem szoktam, sőt ebédelni sem szoktam csak ha már muszájra-éheztem, és bár nem főztem túl bonyolult dolgot (babos kukoricás rizs) mégis sokkal jobb hely lett a világ.

nektek van bevált felrázó praktikátok? vagy megegyezhetünk abban, hogy igazam van, és minden tevékenység jó.

Nincsenek megjegyzések: