szerda, október 31

Terápia - mindenkire ráférne... szubjektív vélemény másfél részről

az új magyar gyártású HBO sorozatot bámulom.

az első jelenet idegesít. nem is, most hogy belegondolok, az első előtti első jelenet is zavart már. Laura generál egy pánikrohamot a Lánchídon (azt hiszem, az az volt), ami gyakorlatilag 2 gyors lélegzetvétel meg egy korlátnak támaszkodás, és vége, továbbsétál.
majd jön az első jelenet, a terapeutánál ül, és mesél. előtte kiírják, reggel 9 óra. ehhez képest az egész jelenet alatt az az érzésem, hogy olyan este 8 körül lehetünk időben, mert annyi műfénnyel van megvilágítva Laura, mintha egy étteremben ülnének. néha távolabbról mutatják a kanapét és látszik a függöny mellett egy vékony résben hogy kinn valóban nappal van. elcseszték a világítást, ez a személyes véleményem.

egyébként a doki kordzakót visel, annak rendje s módja szerint a könyökénél ilyen kopásgátló izével, Laura pedig meséli a tegnap esti részeg félrekefélését egy kocsma wc-jében a szőke göndör kordnadrágos, fehér garbót viselő sráccal, én már itt röhögtem, hogy ezt ugye nem gondolják komolyan?! majd a nő is öniróniát eszközölt, és megismételte: Fehér garbóban, esküszöm!

végig azon gondolkoztam, hogy vajon ez egyhelységes sorozat-e, és persze az, a kamera ki sem mozdul a pszichiáter nappalijából, a másik nagy kérdés pedig az volt, hogy ellövik-e azt a tipikus szar szálat, hogy a páciens szerelmet vall a terapeutájának, és hát az első rész végére erre is fény derül.

egyébként hangulatos, a világítás engem borzasztóan zavar, az egyhelységgel semmi problémám én ezt mindig imádtam (lásd Halálkeringő c. magyar thriller Dobó Katával és Kern Andrással), viszont néha kicsit vontatott a monológ - mert párbeszédről nem igazán beszélhetünk - szóval néhol lassú, de remélem ez csak Laura hibája és nem a rendezőé.

elindítottam a második részt.
itt már nincs fél perces kültéri felvétel, rögtön Máté érkezésével indul, aki azt hajtogatja, hogy ő nem terápiára jött, csak véleményt kér, de sajnos ezt sem hajtogatja túl gyorsan... vontatott... lassú... húsz perc kell ahhoz hogy kilyukadjon bárhol a téma. az alap téma az, hogy a gyógyszergyárból aminek Máté a tulajdonosa elutasítottak 80 alkalmazottat, és az egyik megölte két gyerekét, feleségét, majd saját magát is. innen mondjuk viszonylag gyorsan eljut a szál Máté anyjának halálához, az apja hidegségéhez, és a meleg legjobb barátjához. ez már legalább nem sablon sztori, viszont Máté arroganciája miatt minden mondata után megszeretném fojtani egy kanál vízben.
a műfényes megvilágítás még mindig borzasztóan zavar.

jóslat: biztos vagyok benne a 8. percnél, hogy kiderül, azért beszél a legjobb barátjáról úgy, hogy "homokos" "gyerek", mert haragszik rá a homoszekszualitása miatt, hiszen Máté önmaga is látens. muhahaha. komoly pénzt tennék rá...

na, majd meglátom, mi lesz még ebből, egyenlőre így elsőre nem vágta el magát nálam a sorozat teljesen, valószínűleg csak én nem vagyok jelenleg a legjobb közönség.

Nincsenek megjegyzések: